2013. január 30., szerda

Laurell K. Hamilton - A Nevető holttest (Anita Blake 2.)

„Anita Blake visszatér! A város legdögösebb vámpírvadászának és halottkeltőjének még mindig nincs pasija, de problémája annál több. Először visszautasítja egy gazdag és befolyásos üzletember felkérését, hogy támasszon fel egy háromszáz éves holttestet. Nagy hiba. Aztán magára haragítja a valaha élt egyik leghatalmasabb vudu papnőt. Ez még nagyobb hibának bizonyul. Ha mindez nem lenne elég, Anita belekeveredik egy véres gyilkosságsorozatba is, melynek titokzatos elkövetője a békés kertvárosokban lakó családokat veszi célba. Lehet, hogy minden mindennel összefügg? Anitának minél előbb meg kell oldania a rejtélyt, ha nem akar újabb ártatlan áldozatokat. És kénytelen ellenállni a város új vámpírura, Jean-Claude csábításának is, különben mindörökre búcsút mondhat a lelkének.”

Annak ellenére, hogy a Bűnös vágyak alulmúlta a várakozásaimat, valami mégis arra késztetett, hogy ne várjak sokat a második rész elkezdésével, és most, hogy befejeztem a Nevető holttestet, kijelenthetem, hogy egyre jobban tetszik nekem ez a sorozat.
Nem sokkal azután, hogy Anita Blake megölte a Nikolaost, valaki, vagy valami családokat kezd gyilkolni Saint Louisban. A lény cafatokra tépi áldozatait, és hősnőnk tanácstalan, nyomozásba kezd, hogy segítse a rendőrség munkáját. Így keresik fel kollégájával, Mannyvel Dominga Salvadort, egy nagyhatalmú vudu papnőt, aki eszelős terveivel komoly fejfájást okoz Anitának. Mindez még nem lenne elég, hősnőnket egy különös, gazdag férfi is megkeresi, aki hatalmas összeget hajlandó fizetni egy zombi életre keltéséért, igen ám, de ehhez emberáldozatra lenne szükség. Emiatt Anita visszautasítja a megbízást, de a férfi egyre erőszakosabb lesz. Ezek tetejébe hősnőnk és Jean-Claude kapcsolata is egyre bonyolultabbá válik, hiszen az újdonsült vámpírúr nem győzi elégszer emlékeztetni Anitát a „szolgaságára”.

A Nevető holttest talán még véresebbre sikerült az első résznél, a gyilkossági helyszínek leírásánál az írónő különösen részletes, nem finomkodik, bár eddig sem tette. Ebben a kötetben közelebbről megismerkedünk egy új „embertípussal”, a vudu papnőkkel, méghozzá Dominga Salvador karakterén keresztül, aki egy elég megszállott, beteges nő, és őrült terveibe Anitát is be akarja vonni. Ennek a vudu főpapnőnek különösen nagy hatalma van, mindenféle szörnyűségre képes, és nem fogja vissza magát. Itt kiemelnék egy pár sort, ami különösen megragadott engem:

„Persze, csak mert ő volt a legveszedelmesebb vudu papnő, akivel valaha találkoztam, még nem jelentette azt, hogy nem volt egyben jó nagymama is. Az emberek ritkán egyfélék. Hitler is szerette a kutyákat.”

Ez a néhány mondat szerintem elgondolkodtató, megmosolyogtató és nagyon igaz. Habár azt nem tudom, hogy Hitler valóban szerette-e a kutyákat, és soha nem is gondolkoztam el rajta.

Anitát kezdem jobban megkedvelni, már jobban ki van emelve a bátorsága, és érthetőbb az is, hogy mitől van olyan különleges hatalma, ami őt a Hóhérrá teszi. Hősnőnk továbbra is nagyon szellemes, szabad szájú, és a legszorultabb helyzetekben is feltalálja magát, legyen az két fegyveres férfi, vagy egy óriási, több darabból összeragasztott szörny. A Ronnies jeleneteket szeretem, azokban szinte mindig történik valami izgalmas, de a Catherine-nel való barátság az kicsit úgy tűnik, mintha csak úgy lógna a levegőben, mintha csak annyi célja lett volna, hogy „elindítsa” az első részt, amúgy egy kifelejthető dolog.
Edwardot hiányoltam, de kárpótolt érte Jean-Claude, aki szerintem nagyon aranyos, ahogy a „szolgaság” előnyeit próbálja megvilágítani Anita előtt. J


Összességében nekem ez a rész jobban tetszett, mint az első, főleg a végkifejlet, annak ellenére, hogy nem volt kiszámíthatatlan és csavaros, az írónő szerintem nagyon szépen összefűzte a szálakat, és emlékezetessé tette vele az egész történetet.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése