2013. február 10., vasárnap

Laurell K. Hamilton - Telihold kávézó (Anita Blake 4.)

Anita Blake szerelmes lesz. De ez a legkisebb problémája. Az ember nem szeret bele csak úgy egy vérfarkasba, rossz hatással lehet a munkájára, főleg ha egy olyan természetfölötti szakértőről van szó mint Anita Blake. Anita hamar rádöbben, hogy ez a szerelem az életébe kerülhet. Nyolc alakváltó tűnt el nyomtalanul a városban, és a vérfarkasok falkavezére azzal bízza meg a város első számú vámpírvadászát, hogy adottságait kihasználva járjon az végére az ügynek. Az eset önmagában sem látszik egyszerűnek, de Anita életét tovább bonyolítja új szerelme, Richard rivalizálása a falkavezérrel, valamint a színen feltűnő Jean-Claude, aki még mindig nem mondott le Anitáról. Néhány gyilkosság, a vérszomjas fejvadász, Edward, egy titokzatos pornófilm és a Telihold kávézó egyre türelmetlenebb vérfarkasai gondoskodnak arról, hogy ezt a decembert Anita
Blake ne tudja könnyen elfelejteni, ha egyáltalán túléli.”

A Telihold Kávézó a megelőző Anita Blake kötetekhez hasonlóan eseménydús rész. Hősnőnk megbízást kap egy férfitól, hogy kutassa fel alakváltó feleségét, és közben kiderül, hogy már nyolc alakváltó tűnt el nyom nélkül a városban. A vérfarkasok falkavezére, Marcus is Anita segítségét kéri, mivel a rendőrségben nem bízik. Betekintést nyerünk a falka életébe, láthatjuk, hogy milyen kegyetlenek, és véresek tudnak lenni igazából, még bizarr pornófilmeket is gyártanak.

Ebben a részben a romantika is nagyobb szerepet kap. Anita kapcsolata Richarddal már több hónapja tart, tombol a szerelem közöttük, csupán Jean-Claude zavar bele a képbe, aki szüntelenül ostromolja hősnőnket. (Hajrá Jean-Claude!! J) Kedvenc francia vámpírunk végül ultimátumot ad Anitának, ami még jobban megbolygatja a szálakat. Én Jean-Claude párti vagyok, számomra sokkal vonzóbb karakter. Richard egy kicsit tutyi-mutyi, és nem azért, mert nem akar ölni, hanem azért, mert elég sokszor elpityeredett akkor, amikor nem kellett volna. És nem, nem gondolom, hogy egy férfinak nem szabad sírni, de Richard néha nagyon bosszantó a „túlérzelgősségével”, főleg a „felrúgott kölyökkutya képével”. Nem fogott meg az sem, ahogy a kapcsolatukat ábrázolták: hat hónap, szép az, de szerintem túlzás, hogy házasságról essen szó, hogy a barátok kérdezgessék, hol a jegygyűrű stb.

Különleges alakváltók is tűnnek fel a színen, mint például a hattyúember (na jó, nem ez volt a neve), aki szerintem baromi jópofa volt. A vérfarkasokat nem igazán bírtam, szerintem gusztustalan, szadista kannibálok. Gabrielt különösen utáltam, Hamilton elérte, hogy egy undorító, túl szőrös férfit képzeljek el, amikor feltűnik a színen.

A nyomozós rész kifejezetten tetszett, szépen szőtte a szálakat az írónő, bár a végén azt éreztem, hogy valami hiányzik a képből, azért összességében kerek lett a dolog. De így utólag, hamarabb is leeshetett volna a tantusz. :)

SPOILER!!!
Nem igazán értettem a végén, hogy a nő, aki írta a könyvet az alakváltókról, meg a vadászok hogyan játszottak össze, egyáltalán mi közük volt egymáshoz, miért falazott nekik a nő? Valószínűleg én voltam már túl álmos, de ez a darab hiányzik nekem a kirakósból. A hattyúember motivációja is sántít egy kicsit szerintem, de minden esetre, jól játszotta magát.
SPOILER VÉGE!!!

Ismét van Edwardunk, ami jó hír. :) Nagyon szimpatikus még Loui, Richard legjobb barátja, a patkányember, és Rafael, a patkánykirály is.
Megjelenik egy új vámpír is, Gretchen, akit Jean-Claude teremtett, és aki nagyon, de nagyon szerelmes kedvenc francia vámpírunkba, és baromi pipa Anitára, amiért ő hódította meg Jean-Claude szívét. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy Anita végül kis fog választani, mert igaz, hogy most sziklaszilárdan Richard-párti, de kezd elbizonytalanodni, ami Richard emberségét illeti.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése