2011. július 24., vasárnap

John Connolly - A fekete angyal

John Connolly A fekete angyal című művével elég sokáig szemezgettem, mire végül elolvastam. Összességében nem bántam meg, de kijelenthetem, hogy ez a műfaj nem az én stílusom.
A történet főszereplője Charlie Parker magánnyomozó, aki néhány évvel ezelőtt veszítette el feleségét és lányát. Azóta új életet kezdett és próbál továbblépni, kisebb nagyobb sikerrel. Egy napon barátját, Louist felkeresi nagynénje, Martha azzal a hírrel, hogy lánya, Alice eltűnt. Martha Louist vádolja, hiszen őt kérte meg, hogy vigyázzon Alice-re. Louis és társa, Angel a lány keresésére indulnak, Charlie Parker pedig segít nekik. Az út során több rejtélyes dologgal találkoznak, míg megismerik a Fekete Angyal legendáját.
A történet során elmerülünk a prostitúció, a bűnözés és a drogkereskedelem sötét világába, amit az író nagyszerűen ábrázol. Részletes leírást találunk az összes helyszínről. Nem csupán az épületek, utcák kinézetét írja le az író, hanem azok múltját, egyéb érdekességeit is. Engem ez a részletes leírás néhol már untatott, mivel én jobban kedvelem az akciódús jeleneteket. A megfogalmazás minősége azonban sehol nem hanyatlik, minden részlet egyformán színvonalasan van megírva. Az összes karakter teljesen ki van dolgozva. Még azok is, akik csupán néhány oldalon van jelen a történetben. Minden szereplőnek megismerjük a múltját, a vágyait, álmait, problémáit, hibáit vagy éppen erényeit.
Az egész művet hatalmas igényesség jellemzi. Az író gondosan utánanézett mindennek, az egész tartalmat történelmi alapokra helyezte, így úgy érezhetjük, hogy az események valóban megtörténtek, a legenda valóban igaz. Valós helyszíneken játszódik a regény, gondolom a legenda is létezik. (Habár én nem olvastam Énókh könyvét és a sedleci kolostornak sem néztem utána.)
A történet alapjában véve izgalmas, a könyv mégsem letehetetlen (legalábbis számomra nem volt az). Alice egy fiatal lány, aki elveszett a prostitúció és a drogok világában. Az ő keresése nyomán mutatja be az író a sötétséget, ami ezt a világot jellemzi. Míg a lányt keresik, Parker és társai több gyanús nyomra bukkannak. A tettes házában emberi csontokat, és azokból készült alkotásokat találnak, köztük egy démonszerű szobrot. Parker nem elégszik meg azzal, hogy megöli a gyilkost, okokat keres. Így szerez tudomást a Hívőkről, és az általuk keresett Fekete Angyalról, aki az ezüst börtébe van zárva, valahol a világban. A hely egy térkép segítségével lelhető fel, melynek darabjai különböző helyen vannak, így először azokat kell megtalálni. Parker eleinte azt hiszi, hogy ezek a Hívők "csupán" bolond emberek, akik bukott angyaloknak képzelik magukat. Parker tudja, hogy nagyon veszélyesek, hiszen ölni is képesek a térképdarabokért. Később azonban kénytelen megbizonyosodni arról, hogy a Fekete Angyal legendája igaz, így már ő is képes mindent megtenni, hogy megtalálja azt, kockára téve a biztos családi hátteret.
A történet nagy része Charlie Parker szemszögéből játszódik, azonban még sok szereplőn keresztül látjuk az eseményeket. Sokszor ezek a váltások engem zavartak, néha már nem nagyon tudtam követni, ki kicsoda.
Miután elolvastam a könyvet, szereztem tudomást arról, hogy ez Charlie Parker történetének az ötödik kötete. Ennek ellenére úgy érzem, hogy mindent megértettem, nem maradt hiányérzetem. Javaslom azoknak, akiket a részteles, szép leírás és a tökéletesen kidolgozott karakterek kárpótolnak a néhol fennálló izgalomhiány miatt. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése