2011. július 27., szerda

Richelle Mead - Örök kötelék (Vámpírakadémia 5.)

A Vámpírakadémia 5. részét először rajongói fordításban olvastam (szégyen, nem szégyen, így van :), letöltöttem a netről), és kijelenthetem, hogy az sokkal jobb volt, mint a hivatalosan megjelent fordítás. Amint megjelent a könyv, megvettem, hiszen az egyik kedvenc sorozatom, de eddig nem tudtam időt szánni az elolvasására. A hivatalosan megjelent példányban sokkal több a fordítási hiba, nem egyszer olvastam benne személyekre vonatkozóan, hogy "azok ketten". Engem ettől kirázott a hideg, szerintem sokkal jobb lett volna az "ők ketten" megfogalmazás. Tudom, hogy angolban gyakori this-t vagy that-et használni személyekre, de ez a mi gazdag szókincsű nyelvünkben nem így van.  Ettől eltekintve Mead nem múlta alul korábbi teljesítményét, a könyv nagyon akciódús, nem elhúzott. Azt hittem, hogy Dmitrij visszaváltoztatásának próbálkozásai ki fogják tölteni az utolsó két kötetet, de ez nem így van. Mead mindig kitalál valami újat, amivel hősnőnknek, Rose-nak szembe kell néznie. Rose személyisége továbbra is fejlődik. Lobbanékony énjét nem adja fel, de egyre többször (nem mindig :)) gondol a következmények súlyosságára. Azért nem kell megijedni, továbbra is meg tudja lepni az olvasót hősnőnk logikája és elszántsága. Csipkelődő stílusa semmit sem változott, többször megmosolyogtatott egy-egy beszólása. Lissa karaktere is fokozatosan fejlődik, kezd egyre önállóbbá, és ami még fontosabb, erősebbé válni.

Az ötödik rész Rose érettségi vizsgájával indul, ami természetesen sikerül neki. Rose-t a legtöbb helyzet Dmitrij-re emlékezteti, aki bőszen írogatja leveleit a lánynak. Dmitrij vadászik Rose-ra, meg akarja ölni. Rose hivatalosan is testőrré válik, Lissával és a többi új testőrrel az Udvarba utaznak, ahol majd kiderül, kit ki mellé helyeznek. Rose már szinte teljsen feladta, hogy valaha is Lissa testőre lehet. Az események nagyon felgyorsulnak, Rose, Lissa és Eddie megszöktetik Viktor Daskovot a börtönből. Így ő segít nekik, felhívja a bátyját, Robertet, aki állítólag már visszaváltoztatott egy strigát. Robert elmondja a visszaváltoztatás módját, aminek véghezvitele Rose számára lehetetlen, mivel egy lélekhasználó szükséges hozzá. Hősnőnk teljesen feladja a reményt, nem akarja Lissa életét kockáztatni, tudja, hogy meg kell ölnie Dmitrijt.

Izgalmas történet, nagyon pörgős, nekem az első három rész mégis jobban tetszett. Nem igazán éreztem át Rose vívódásait Adrian és Dmitrij között. (Rose teljesítette ígéretét, adott egy esélyt Adriannak.) Érzelmei kissé felszínesnek tűnnek mindekét férfi iránt. Amikor Rose Adriannel van, olyan, mintha Dmitrij nem is létezett volna. Néha néha eszébe jut, de nem igazán van bűntudata, hogy esetleg megcsalja Dmitrijt. Ez elég abszurd érzés lenne, de szerintem eszébe kellett volna jusson, ez igazán bizonyította volna Dmitrij iránti hűségét. De nem baj, hősnőnknek joga van továbblépni. Adriannak viszont felelőtlenül ígérget dolgokat, amiket nem bír betartani. Össze-vissza esküdözik, hogy ő már túl van Dmitrij-en, pedig nem így van. Összefoglalva nekem nem volt túl hiteles ez a bizonytalansága.
Alapjában véve egy nagyon jó könyv, az ezt megelőző kötetekhez hasonlóan.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése