2012. március 9., péntek

Benina - A boszorka fénye (Bíborhajú 1.)

Nemrég újraolvastam Benina könyvét, ezért úgy gondoltam, hogy a hozzá kapcsolódó bejegyzést is frissítem/újraírom. Beninától először a Midnight Sun folytatását olvastam, ami igazán megragadott, ezért is vettem meg első regényét, A boszorka fényét. A Bíborhajú sorozat első része igazán jó bevezető Benina világába. Hősnőnk, Claire White az utolsó tiszta vérű boszorkák egyike, emiatt nagy veszélyben van az élete, a zsoldosok vadásznak rá. Claire mentorát Gideot, akivel szoros barátok is voltak, az egyik zsoldos, Wentworth ölte meg. Főszereplőnk próbálja feldolgozni veszteségét, elviselni Lint, akit az új mentor megérkezéséig helyeztek mellé és igyekszik normális életet élni, iskolába jár, rendesen tanul, és van egy jó barátnője, Maxine. (Maxine-től én a falra másztam, és nem értem, hogy Claire csak azért nem törölte képen párszor, mert olyan bájos arca van a lánynak. :) ) Claire új mentora Kellan már a történet elején felbukkan. Kettejük viszonya nem éppen zökkenőmentesen indul: Claire eleinte nem fogadja el a fiút és nehezen békél meg azzal is, hogy Kellan félig démon. Azonban hősnőnk tudomására jut néhány fontos információ, így megváltozik a véleménye, és nagyon is elkezdi kedvelni Kellant, akivel egymásba is szeretnek. A kettejük közti vonzalmat Benina részletesen és találóan leírja, ennek ellenére én néhol csöpögősnek éreztem a dolgot, viszont azt nem mondanám, hogy nem volt hihető, csak egy icipicit túlzás.
Benina minden karaktert alaposan kidolgozott, nincsenek elnagyolva a jellemvonások, nem csak úgy le van írva, hogy például "xy bátor", hanem be is bizonyítja azt. A legtöbb karakter fejlődik a történet során, és ezt a folyamatot is egyértelműen látjuk, tudjuk az okait.
Claire, mint már említettem a tisztavérű Utolsók egyike, és a nagybátyja, David neveli, miután a szülei meghaltak. Hősnőnk nincs kibékülve helyzetével, átlagos ember akar lenni, és a környezetével ellentétben, egyáltalán nem tartja magát értékesnek. Eleinte elég esetlen kisboszorka, nemigazán képes "úgy rendesen" varázsolni, olyan, mintha Kellannel kezdene megtanulni mindent. A könyv végére csak kikupálódik, és akkor mutatkozik meg igazán, hogy mire is képesek az Utolsók együtt. Komolyan, a végén, az akciójelenet után nem is értettem, hogy miért félnek a zsoldosoktól. :)
Kellan egy tipikus sötét, kívülről komornak látszó ám nagyon is érző szívű, imádnivaló karakter. Félig démon, különös képességei, jellemvonásai vannak, emiatt talán még vonzóbb az olvasó számára. Kiváló mentor, és többször bizonyítja, hogy bármit megtenne Claire-ért. Egyszerűen nehéz megmagyarázni, de nagyon kedvelem (imádom XD) Kellant. Titokzatos, van benne egy kis sötétség, mindig tettrekész, és nehéz sorsa ellenére képes nagyon szeretni, és akkor még nem beszéltem a szeméről, ami teljesen feketébe vált (a szemfehérje is), amikor varázsol.
A többi szereplő közül kiemelném még Jorját, a démonlányt, aki Kelannel járta a világot, amíg a fiú Claire mentora nem lett. Jorja szerelmes Kellanbe, így a kialakult helyzet nagyon nincs ínyére, ezért megpróbál tenni is ellene. Jorjában természetesen van némi gonoszság, de egyben igazán merész is, és ott van, amikor hőseinknek szüksége van rá.
Benina egy részletesen kidolgozott, számomra igazán vonzó világot hozott létre. Vannak itt boszorkák, démonok, emberek, zsoldosok (akik egyébként kígyóvégű ostorral hadonásznak :)), magával ragadó helyszínek, párhuzamos dimenzió, és egy nyolc éves kislány, aki a világ összes titkát tudja. Jót tett nekem, hogy újraolvastam a könyvet, mert igen nagy tévedésben éltem, legalábbis ami a Bölcset, Hannaht illeti. Eddig azt hittem (nem tudom, hogy érthettem félre ennyire), hogy Hannah igazából idős/örök életű, csak egy nyolc éves kislány bőrében kénytelen élni, ám ez nem így van. Hannah tényleg csak nyolc éves!
A remek világ- és karakterkidolgozás, valamint az izgalmas cselekmény mellett Benina a szavakkal is nagyon jól bánik. Gyönyörű és találó hasonlatait, körmondatait öröm volt olvasni.
Minden apró hiba ellenére ez a könyv nagyszerű, lepipál nagyon sok külföldi irományt is (némelyikre a papírt kár pazarolni), minden megvan benne, ami egy jó fantasyregényhez kell. Bátran ajánlom bárkinek!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése